Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης, [Κρίνω την κίνηση του γυμνοσάλιαγκα μ’ ενδιαφέρον…]

Κρίνω την κίνηση του γυμνοσάλιαγκα μ’ ενδιαφέρον
για άλλο υπολογίζονται οι τρεις διαστάσεις
δίχως κανένας οικείος να νιώσει το μυστικό,
παρομοιάζω με άνθρωπο την ευρύτερη άποψη
οι πρόγονοι πίθηκος και μια δαμάλα ολόχρυση
η ορθότομη ευαισθησία καταλύει το πρόσωπο
βαθύχρωμα σύνορα και ανοιχτότεροι τόνοι ο γεωγραφικός χάρτης
η προσευχή δεν εξαντλείται με περιγραφές
τα λόγια αποκόπτουν απ’ τη φυσική ύπαρξη το χέρι
η κάθε συγκεκριμένη λεπτομέρεια ζωντανεύει το σώμα
συναντάται στον τράχηλο η ανοιξιάτικη κόμη
πειστική περίπτωση αμφικτυονικού ομφαλού
κάτω στο γιαλό φουντωτή ανθεί νεραντζούλα
πορεία απ’ το ηλιοβασίλεμα στο ξημέρωμα
επέκεινα απ’ τις παραμορφώσεις και διαστρεβλώσεις της επιφάνειας
οι νεκροί γράφουν στους τοίχους την πίστη τους
βρίσκομαι σ’ ανάγκη και ζητώ απ’ όλους βοήθεια.

Από την ανέκδοτη συλλογή Φωτογραφίες του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη

Το ποίημα γράφτηκε στις 29 Ιουλίου του 1943.

Πηγή: Ανθολογία «Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης (1930-1980)» [Νίκος Καρατζάς (1981)]

Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμερα (ανθολογία) / Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης

Σχολιάστε.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.