Είμαι φιλότιμο παιδί (Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Νίκος Δαλέζιος)

Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Νίκος Δαλέζιος, Είμαι φιλότιμο παιδί

Μπουζούκι: Κώστας Παπαδόπουλος & Λάκης Καρνέζης
Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης [σε δίσκο 45 στροφών του 1963]
Δίσκος: Γρηγόρης Μπιθικώτσης – Βίκυ Μοσχολιού… από τους θησαυρούς των 45 στροφών (1994)

Σ’ αυτό τον κόσμο ποιος μπορεί να με κατηγορήσει
ποιος είν’ αυτός που θα βρεθεί
με τι καρδιά με τι ψυχή
θα πει πως τον αδίκησα εδώ σ’ αυτή τη ζήση

Δεν δίνω το δικαίωμα
να πουν κακό για μένα
με ντρέπονται δεν ντρέπομαι
μες στη ζωή κανένα

Γι’ αυτό και πάντα περπατώ με όρθιο το κεφάλι
κι αν είχα υποχρεωθεί
από κανέναν στη ζωή
εγώ την υποχρέωση διπλή την έχω βγάλει

Δεν δίνω το δικαίωμα
να πουν κακό για μένα
με ντρέπονται δεν ντρέπομαι
μες στη ζωή κανένα

Εμένα δεν μπορεί κανείς να με κατηγορήσει
είμαι φιλότιμο παιδί
και θα ’ναι άδικος πολύ
αυτός που μέσα στο ντουνιά θα με συκοφαντήσει

Δεν δίνω το δικαίωμα
να πουν κακό για μένα
με ντρέπονται δεν ντρέπομαι
μες στη ζωή κανένα

2 thoughts on “Είμαι φιλότιμο παιδί (Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Νίκος Δαλέζιος)

  1. Η απάντηση του Μπιθικώτση στο «Εγώ με την αξία μου» (1960) του Καζαντζίδη; Οι γνωστές συγγένειες των τραγουδιών, θα μου πεις.

    Πολύ μου άρεσε το τραγούδι κι είναι η πρώτη φορά που το ακούω. Δεν το ήξερα.

  2. Δεν νομίζω να είναι η απάντηση του Γρηγόρη και μάλιστα τόσα χρόνια αργότερα. Αποδίδεις την ομοιότητα στους στίχους, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο αντέχουν σε συγκρίσεις οι στίχοι αυτοί.

    Λογικό είναι ν’ ακούμε για πρώτη φορά πολλά τραγούδια. Το συνθετικό έργο του Μπιθικώτση είναι πολύ μεγάλο και ζήτημα είναι να ξέρουμε απ’ έξω κι ανακατωτά το 1/10 των τραγουδιών που έγραψε.

Σχολιάστε

