Κρυστάλλινο ποτήρι (Χρυσούλα Βακιρτζή)

Σταμάτης Κραουνάκης & Λίνα Νικολακοπούλου, Μοίρες
(τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου / δίσκος: Μαμά γερνάω (1988))

Κρυστάλλινο ποτήρι

Τούτη η σιωπή μου απόψε, είναι
πολύτιμη, αιχμηρή, όπως
ένα παλιό κρυστάλλινο ποτήρι.

Διάφανη και αιχμηρή μοιάζει
η κάθε πιθανότητα στα χέρια μου,
έτσι που λάμπει στα χέρια μου
το γυαλί. Κι αν τύχει μεθύσω
κι αν κοπώ με βαθύ τραυματισμό,
η όλη μεταξύ μας οδύσσεια θα τεκμηριωθεί με τρόπο απόλυτο.

Έτσι, απόλυτα, όπως προστάζουν
οι μοίρες που ποτέ δεν πίστεψα-
το μαχαίρι εκείνο με το οποίο ποτέ
δεν μαχαιρώθηκα ή ένα παμπάλαιος
έφηβος έρωτας… Ναι, αυτός ο
πεισματάρης νεαρός, που γκριζάρει πια στα γέρικα μαλλιά του,

σαν την ασφαλτο της νέας
Εγνατίας Οδού και μου
χαμογελά ακόμα. Πόσο ανέκφραστοι παραμένουν εν τέλει,
οι πιο φρικτοί εφιάλτες μας.

Ή η πενιχρή ευτυχία, που δε μέθυσε,
δεν έκοψε ακαριαία τις φλέβες
των ήδη νεκρών χεριών μου.

Αδημοσίευτο ποίημα της Χρυσούλας Βακιρτζή

Χρυσούλα, σ’ ευχαριστώ πολύ που μου εμπιστεύτηκες το ποίημα. Όπως σου υποσχέθηκα, είναι η πρώτη δημοσίευση σε τούτο το ιστολόγιο για το 2011.

Καλή χρονιά σε όλους μας!

Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμερα (ανθολογία) / Χρυσούλα Βακιρτζή

2 thoughts on “Κρυστάλλινο ποτήρι (Χρυσούλα Βακιρτζή)

  1. To τραγούδι που διάλεξες, Βίκυ, εκφράζει όσα δεν τόλμησα ή αφήνω να εννοηθούν ή υποσυνείδητα προτίμησα να τα εκφράσω με αποσιωπητικά.

    Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς γι’ αυτήν τη χαρά, καλή μου φίλη.

  2. Εγώ σ’ ευχαριστώ για τη χαρά που μου ‘δωσες να διαβάσω αμέσως ένα καινούριο σου γραπτό. Όσο για το τραγούδι, εσύ ανέφερες τις μοίρες που ποτέ δεν πίστεψες κι έτσι η επιλογή ήταν μονόδρομος. 🙂

    Καλή μας χρονιά, Χρυσούλα μου, με πολλές χαρές απ’ αυτές που η λογοτεχνία ξέρει να μας δίνει αφειδώς.

Σχολιάστε

