Άνοιξε, Πέτρο (Άκης Πάνου)

Άκης Πάνου: Άνοιξε, Πέτρο

Μπουζούκι: Κώστας Παπαδόπουλος & Λάκης Καρνέζης
Κιθάρα: Μάριος Κώστογλου & Μπάμπης Λασκαράκης
Μπάσο: Νύσσος Πανταζής
Πνευστά: Φίλιππος Τσεμπερούλης
Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Δίσκος: Θέλω να τα πω (1982)

Άνοιξε, Πέτρο, άνοιξε
να μπω να ξαποστάσω
από τη γη στον ουρανό
σκοτώθηκα να φτάσω
Τι παριστάνεις τα Ες Ες
και μου γυρεύεις πάσο
Θα μ’ αναγκάσεις τελικά
το στόμα να χαλάσω

Τι εισιτήριο ζητάς
και πώς να σ’ το πληρώσω
εγώ δεν αξιώθηκα
τα χρέη μου να δώσω
Ήρθα για να ξεκουραστώ
δεν ήρθα να μαλώσω
τι εισιτήριο ζητάς
και πώς να σ’ το πληρώσω

Άνοιξε, στον Πανάγαθο
να μπω να μαρτυρήσω
κι αν θα μου βρει παράπτωμα
με ξαναστέλνεις πίσω
Ξέρω καλά τι θα του πω
και πώς θα καθαρίσω
και λέγε ποιος με κάρφωσε
στα μούτρα να τον φτύσω

Ώσπου να βρεις το φάκελο
εγώ θα ξεπαγιάσω
βάλε με στου παράδεισου
τον κήπο να πλαγιάσω
φέρε και κάνα δυο ουρί
να το διασκεδάσω
ή πες μου πού είναι η κόλαση
να πάω εκεί ν’ αγιάσω

Μόνο ο Παντοκράτορας
θα πει αν είμαι εντάξει
οργίασα με το μυαλό
μα ελάχιστα στην πράξη
κι αν θα με κρίνει ένοχο
αυτός θα με πατάξει
Εσύ είσαι σκέτος θυρωρός
και να κρατάς την τάξη

Στον κόσμο όσο περπάτησα
λαδιές δεν έχω κάνει
εξόν από κάνα πιοτό
κι από κάνα φουστάνι
και μια φορά αγανάκτησα
με κάποιον παπα-Γιάννη
Αν λεν πως βαριαμάρτησα
υπάρχουν και ρουφιάνοι

8 thoughts on “Άνοιξε, Πέτρο (Άκης Πάνου)

  1. Να παραπέμψω στο βιβλίο των Νέαρχου Γεωργιάδη και Τάνιας Ραχματούλινα «Κώστας Παπαδόπουλος. ο Παγκανίνι του μπουζουκιού», εκδ. Σύγχρονη Εποχή (ας με συγχωρέσει ο Κώστας Παπαδόπουλος -ξέρω πως δεν του αρέσει ο τίτλος, αλλά πρέπει να τον γράψω), όπου ο Παπαδόπουλος μιλά εκτενώς για τον Άκη Πάνου, τη συνεργασία μαζί του, την εκτίμηση που είχε στο πρόσωπό του και τη φιλία που τους συνέδεσε (σελίδες 188-195).

    Μου αρέσει!

  2. Αυτό το τραγούδι είναι από τα αγαπημένα μου και ένα από τα χαρακτηριστικότερα του Άκη Πάνου. Συγχαρητήρια Βίκυ που ανεβάζεις και αυτόν το δίσκο!

    Υ.Γ. Νομίζω ότι στο οπισθόφυλλο του δίσκου αναφέρονται επακριβώς τα τραγούδια στα οποία παίζει ο αφοσιωμένος εδώ και πολλά χρόνια αποκλειστικά στη δισκογραφία Γιάννης Μπιθικώτσης. Σίγουρα είναι αυτός στο «Ο εαυτός μου»

    Μου αρέσει!

    • Σταύρο, δυστυχώς δεν βρήκα το εξώφυλλο του δίσκου. Δες κι εσύ αν μπορέσεις να το βρεις ή αν μπορεί να σου πει κάνας φίλος μας που έχει τον δίσκο. Αγαπώ πολύ τον τρόπο που παίζει ο Γιάννης Μπιθικώτσης, όπως κι εσύ. Άλλωστε, και ο δάσκαλός σας λέει πάντα τα καλύτερα λόγια για κείνον.

      Κι εμένα είναι από τα αγαπημένα μου αυτό το τραγούδι, όπως και το «Φέρε» που μόλις ανέβασα και το «Ο δρόμος είναι δρόμος».

      Όσο για τους δίσκους που παρουσιάζω (ή μάλλον παρουσιάζουμε γιατί κι εσύ συμμετέχεις και ο ίδιος ο δάσκαλος όποτε του ζητώ βοήθεια και άλλοι φίλοι και γνωστοί μας), ξέρεις ότι είναι μόνο η αρχή. Έχουμε τόσους πολλούς ακόμα που δεν μας φτάνουν 10 ζωές για να τους καλύψουμε. 🙂

      Μου αρέσει!

  3. Παράθεμα: Άκης Πάνου: Άνοιξε, Πέτρο (δίσκος: Επειγόντως) « Κώστας Παπαδόπουλος

  4. Παράθεμα: Άκης Πάνου: Άνοιξε, Πέτρο (δίσκος: Επειγόντως) | Κώστας Παπαδόπουλος [Kostas Papadopoulos]

  5. Παράθεμα: Άκης Πάνου: Άνοιξε, Πέτρο (δίσκος: Επειγόντως) | Κώστας Παπαδόπουλος [Kostas Papadopoulos]

  6. Παράθεμα: Άκης Πάνου: Άνοιξε, Πέτρο (δίσκος: Επειγόντως) – Βίκυ Παπαπροδρόμου: ό,τι πολύ αγάπησα (ποίηση, πεζογραφία & μουσική)

Σχολιάστε.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.