Κώστας Παπαδόπουλος, Κοκκινιά 1955 (σόλο μπουζούκι)

Κοκκινιά 1955 του Κώστα Παπαδόπουλου

Σόλο μπουζούκι: Κώστας Παπαδόπουλος
Κιθάρες: Σταύρος Αραπίδης
Πιάνο: Παντελής Μπενετάτος
Κρουστά: Σπύρος Παναγιωτόπουλος
Μπαγλαμάς & τζουράς: Σπύρος Ιωαννίδης
Δίσκος: Κώστας Παπαδόπουλος, Σόλο μπουζούκι 2 (1995)

Το 1955, ξεπηδά από την Κοκκινιά ένας πιτσιρικάς 18 χρονών, ήδη πολύ δυνατός μουσικός, που έμελλε να μας κάνει πολύ περήφανους στην πορεία. Ο Κώστας Παπαδόπουλος.

Ως το 1961 ηχογραφεί στα ιστορικά στούντιο της Columbia περίπου 10.000 τραγούδια, μεταξύ των οποίων αρκετές συνθέσεις του Τσιτσάνη, τις επανεκτελέσεις του έργου του Μάρκου με τον Γρηγόρη, αρκετά τραγούδια του Απόστολου Καλδάρα και έργα δεκάδων άλλων συνθετών.

Το 1961 έρχεται η γνωριμία με τον Μίκη του οποίου ήταν βασικός συνεργάτης ως την εποχή της χούντας. Μέσω των έργων του Μίκη ερμήνευσε όλα τα μεγάλα ποιητικά έργα που μελοποίησε ο Μίκης και η ερμηνεία του στους κρητικούς χορούς του Ζορμπά έστειλε το εθνικό μας όργανο, το μπουζούκι, στις εσχατιές του πλανήτη.

Στο μεσοδιάστημα αυτό έπαιξε και ένα από τα σημαντικότερα ορχηστρικά έργα όλων των εποχών, στις «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Μάνου το 1962.

Μπορεί άνετα να θεωρηθεί ο θεμελιωτής του έντεχνου αφού έδωσε το λαϊκό τους στίγμα στα πρώτα έργα των περισσότερων σύγχρονων συνθετών μας από τους οποίους ενδεικτικά αναφέρω τον Γιάννη Σπανό, τον Δήμο Μούτση, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Ηλία Ανδριόπουλο, τον Σταμάτη Κραουνάκη.

Υπήρξε στενός συνεργάτης του Σταύρου Ξαρχάκου σε όλα τα σπουδαία λαϊκά του έργα μετά το 1966 και ήταν ο αγαπημένος εκτελεστής του Άκη Πάνου από την αρχή ως το τέλος του συνθετικού του έργου.

Από το 1955 ως το 1970 συνεχώς και στη συνέχεια κατά διαστήματα συνοδοιπόρος του ήταν ο παιδικός του φίλος και συμπαίκτης του, ο Λάκης Καρνέζης. Οι δυο τους αποτέλεσαν αξεπέραστο μουσικό δίδυμο που όμοιό του δεν θα ξαναδεί η Ελλάδα.

Ο Κώστας Παπαδόπουλος έγραψε τη μουσική σύνθεση που ακούμε τη δεκαετία του 1970, αλλά οι παραγωγοί της Columbia έκριναν (σωστά, κατά τη γνώμη μου) ότι το σόλο αυτό έπρεπε να έχει τον τίτλο «Κοκκινιά ’55» για να θυμόμαστε όλοι το έτος της πρώτης δισκογραφικής εμφάνισης ενός από τους κορυφαίους μουσικούς της χώρας.

Advertisements

Σχολιάστε.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.